Poptávkový formulář

Edit Template

Jak využívat sociální sítě pro E- commerce

Sociální média e-commerce strategie Vám může pomoci s budováním povědomí o značce, s komunikací s Vašim i zákazníky a generovat vyšší zisky Vašemu internetovému obchodu. 

Sociální média a e-commerce je dvojice stvořená pro sebe v nebi. Obchodníci již nějakou dobu používají sociální platformy ke spojení se zákazníky elektronického obchodu. A má to dobrý důvod, stále více uživatelů internetu nakupuje online a využívá sociální média k průzkumu značek.

Podívejte se na tyto nedávné statistiky:

V roce 2020 si 76,8% uživatelů internetu zakoupilo produkt online.

44,8% uživatelů internetu používá sociální média k vyhledávání informací o značkách.

Více než polovina uživatelů internetu ve věku od 16 do 24 let využívá sociální média k průzkumu značek (55,9% žen a 51% mužů).

Většina sítí sociálních médií v současné době nabízí bezplatná integrovaná řešení pro reklamu, prodej a zákaznický servis – jsou to nástroje, které mohou pozvednout Vaše prodeje.

V tomto článku se budeme zabývat všemi způsoby, jak můžete použít sociální média k uvedení Vašeho elektronického obchodu na trh. Pokud tedy budujete přítomnost sociálních médií pro svůj elektronický obchod od nuly nebo hledáte způsoby, jak obnovit svou marketingovou strategii, našli jste správné místo!

Co je e-commerce marekting na sociálních sítí? 

Strategie e-commerce obchodování na sociálních médiích je sada taktik, které můžete použít k uvedení svého elektronického obchodu na trh.

V závislosti na Vašem obchodním modelu a cílech se Vaše strategie může zaměřit na:

  • propagace cíle elektronického obchodu, tj. zvýšení návštěvnosti webových stránek nebo značkové aplikace
  • prodej produktů přímo na sociálních médiích
  • komunikace se zákazníky, před i po nákupu
  • shromažďování přehledů o vašem oboru (vaše publikum, konkurenti, měřítka úspěchu)

… Nebo kombinovat některé (nebo všechny!) Z výše uvedeného.

Proč je výhodné používat sociální média pro elektronický obchod? 

Zde jsou všechny různé způsoby, jak Vám marketing sociálních médií může pomoci propagovat Vaše podnikání v elektronickém obchodování a prodávat více produktů.

  1. Budování povědomí o značce

Pokud spouštíte zbrusu nový obchod nebo produkt, měli byste kolem něj začít budovat ruch, než budete připraveni zahájit prodej. Smutnou pravdou je, že nebudete moci provádět žádné prodeje, pokud lidé nevědí, co prodáváte.

V roce 2021 jsou sociální média zaplněná značkami. Ale stále je tu prostor pro nováčky. Jedinečný hlas a konzistentní strategie zveřejňování Vám pomůže vybudovat povědomí o značce a oslovit cílové publikum

Budování povědomí o značce je proces, který nějakou dobu trvá. Pokud si přejete, abyste mohli věci jen trochu urychlit,  placené sociální sítě Vám v tom mohou pomoci.

  • Reklama 

Většina platforem sociálních médií nabízí pokročilé nástroje pro cílení, které můžete použít k tomu, abyste z tohoto množství vytvořili své dokonalé publikum a zobrazili jim reklamy, které podpoří Vaše cíle.

Když už mluvíme o cílech, ujistěte se, že pro reklamy na sociálních médiích nastavíte správné cíle. Jako elektronický obchod budete pravděpodobně chtít pomocí reklamy na sociálních médiích přilákat lidi do svého obchodu nebo konkrétního produktu nebo kolekce.

Facebook a Instagram například umožňují značkám vybrat si jeden ze tří cílů zaměřených na konverzi:

Konverze – Pomocí tohoto cíle můžete své cílové publikum povzbudit k tomu, aby na vašem webu provedlo konkrétní akci, např. přidat produkt do košíku.

Katalogový prodej – Pomocí tohoto cíle můžete produkty z vašeho katalogu přetáhnout do reklam.

Pokud je Vaším cílem budování povědomí nebo zapojení cílového publika, můžete si vybrat cíl z kategorií Povědomí nebo Úvaha.

Výběr správného cíle Vám však nezaručí dosažení úspěchu. Musíte také zvolit správný formát reklamy pro svou kampaň. Na Facebooku a Instagramu jsou hlavními kategoriemi formátu:

  • Obrázkové reklamy
  • Video reklamy
  • Carousel reklamy
  • Reklamy s kolekcemi 

Reklamy s kolekcemi jsou navrženy speciálně pro elektronický obchod. Používají kombinaci kreativních kopií a položek z Vašeho katalogu produktů, aby upoutaly pozornost publika a hladce je dovedly k pokladně.

Přestože je sada nástrojů reklamy na Facebooku možná nejrobustnější, podobná řešení nabízejí i jiné platformy sociálních médií.

  • Prodej produktů přímo na sociálních sítí 

Facebook, Instagram a Pinterest nabízejí nativní nákupní řešení pro firemní účty. 

Používání řešení pro sociální obchod má mnoho výhod:

  • Zřízení je zcela zdarma.
  • Pro zákazníky to vytváří nezapomenutelný, interaktivní a společenský zážitek z nakupování.
  • Zefektivňuje proces prodeje. Uživatelé mohou nakupovat přímo ze svých zdrojů, aniž by museli klikat na externí webové stránky. Zkrácení vzdálenosti mezi objevováním a placením může zlepšit Vaše konverzní poměry.

To je to, co uživatelé sociálních médií chtějí! 70 % nákupních nadšenců používá Instagram k objevování značek a produktů. Proč jim nepomůžete objevit Vaše produkty?

  • Služby zákazníkům

Vaším hlavním cílem sociálních médií může být oslovení nových zákazníků, a to je rozumné. Nezapomeňte však na své stávající zákazníky.

I když máte specializovaný tým podpory, který komunikuje se zákazníky prostřednictvím telefonu nebo e -mailu, Vaše sociální média se příležitostně stanou kanálem zákaznických služeb. Vaši zákazníci mohou navštívit Váš profil, aby našli informace, zeptali se nebo Vám poskytli zpětnou vazbu. A když to udělají, měli byste být připraveni zvládnout příchozí komentáře a zprávy.

Způsob, jakým odpovídáte na dotazy na sociálních médiích, je pro Vaši značku stejně reprezentativní jako obsah, který zveřejňujete. Názory šťastných zákazníků slouží jako sociální důkaz pro zákazníky, kteří jsou stále ve fázi zvažování své cesty za zákazníkem. Zapojením komentářů můžete svému publiku ukázat, že si svých zákazníků vážíte a oceňujete jejich zpětnou vazbu.

A co když je zpětná vazba negativní? Považujte negativní komentáře za příležitost poskytnout řešení a znovu předvést, jak vážně berete názory svých zákazníků.

Leave a Reply

Kontaktní informace