Máte PPC kampaně, ale žádné výsledky? Tohle si zkontrolujte jako první
Investujete do PPC reklam, ale konverze nepřicházejí? Možná něco selhává v samotné kampani. PPC systémy jako Google Ads nebo Sklik jsou efektivní, ale jen pokud jsou správně nastaveny a průěžně optimalizovány. Tady je 7 oblastí, které byste si měli zkontrolovat jako první:
1. Cílení na špatné publikum
Zobrazují se vaše reklamy lidem, kteří opravdu hledají to, co nabízíte?
Zkontrolujte geografické, jazykové a demografické nastavení
Zaměřte se na publika s nákupním úmysem (např. podle klíčových slov nebo chování)
2. Klíčová slova vs. realita
Neplacená slova mohou získat zobrazení, ale bez výsledků.
Využijte „exact match“ nebo „phrase match“ pro přesnější zásahy
Vylučující klíčová slova (negativní keywords) mohou ušetřit spoustu peněz
3. Kampaň bez strategie
Spuštění reklamy nestačí. Věříte, že „něco naskočí“?
Každá kampaň by měla mít jasný cíl: návštěvnost, konverze, brand
Rozdělte kampaně podle fází zákaznické cesty
4. Slabý vizuál nebo text
Reklama musí zaujmout a vysvětlit hodnotu za 2 vteřiny.
Testujte různé varianty nadpisů a popisů
U display reklamy dejte přednost čistému a kontrastnímu designu
5. Neefektivní landing page
Klikně na reklamu je jen začátek. Kam se uživatel dostane?
Je stránka rychlá, přehledná a optimalizovaná pro mobily?
Obsahuje jasný CTA a výzvu k akci?
6. Sledujete jen kliky, ne výsledky
CTR vypadá dobře, ale vydělává vám reklama?
Měřte konverze, hodnotu objednávek, cenu za akci (CPA)
Použijte Google Analytics, GA4 nebo jiné systémy pro sledování
7. Chybí průěžná optimalizace
PPC je živý organismus. Nestačí spustit a zapomenout.
Sledujte výkonnost každý týden
Pausujte neefektivní inzeráty a zvyšujte rozpočet těm úspěšným
Závěr
PPC reklama může být velmi výkonná, ale jen pokud víte, co sledujete a průěžně ji ladíte. Pokud chcete zjistit, kde vaše kampaně ztrácejí dech, ozvěte se nám v D&T Agency. Rádi vaše kampaně zanalyzujeme a pomůžeme nastavit směr, který bude fungovat.